Menu
Probleem op de site?
Probleem op de site? 02 740 43 35 Ma-vrij, 9:30-17:30
Details over financiële instellingen

Beobank

Over Beobank

Beobank (vroeger Citibank) is onderdeel van de groep Crédit Mutuel Nord Europe (CMNE), de grootste bank van het noorden van Frankrijk. Beobank bedient meer dan 620.000 klanten (particulieren, zelfstandigen en KMO’S) en telt 250 verkooppunten. Met dank aan de fusie tussen Beobank en BKCP Bank in 2016 was Beobank in staat om haar gamma aan producten voor haar klanten uit te breiden. Vandaag bestaat het productaanbod uit kredietkaarten, spaar- en investeringsproducten, verzekeringen en leningen.

Het aanbod van kredietkaarten bij Beobank

Beobank biedt haar klanten tal van kredietkaarten met diverse kenmerken aangepast aan verschillende soorten consumentenprofielen. De bank streeft ernaar om consumentoplossingen te vinden voor haar gehele klantenbestand. Zo heeft Beobank een groot aanbod van kredietkaarten, ontwikkeld. Sommige kredietkaarten hebben een cashback programma of kunnen u helpen om kortingen te verkrijgen bij diverse winkels. Andere bezitten reisverzekeringen of een miles programma, wat ideaal kan zijn voor de frequente reiziger. Beobank Visa of Beobank MasterCard kredietkaarten met verhoogd uitgavenplafond en ingebrepen aankoopverzekering kan u ook meermaals terugvinden in het Beobank kaartenaanbod.

De Beobank MasterCard Extra World biedt een korting van 3% op al uw aankopen met de kaart, met de mogelijkheid om uw uitgaven te spreiden en beroep te doen op een een exclusief verzekeringspakket. De Beobank Visa Gold is gericht op reizigers en biedt een geldreserve van minimum € 3.000 en verschillende reisverzekeringen aan, zoals een reisongevallenverzekering, verzekering voor vertraagde of verloren bagage en meer.

Beobank staat bekend voor haar partnerschappen met enkele retailers; dit wordt ook wel co-branding genoemd. In samenwerking met deze bedrijven biedt Beobank specifieke voordelen aan haar klanten aan, bovenop die van een gewone kredietkaart. Zo hebben Beobank en Q8 de Beobank MasterCard Q8 World gecreëerd die 2% cashback biedt op brandstofaankopen in een Q8 tankstation (diesel, benzine, stookolie, etc.), 2% korting in de Q8 winkels en enkele interessante verzekeringen. De Beobank MasterCard Neckermann World is een ander voorbeeld van een co-branded kaart. Deze laatste biedt tot € 250 korting op uw vakantie die u boekt bij de reisorganisatie Neckermann, maar ook verzekeringen die nuttig zijn tijdens het reizen. In totaal biedt Beobank 14 kredietkaarten aan.

Indien u de kredietkaarten van Beobank wil vergelijken met die van andere financiële instellingen, neem dan gerust (en vrijblijvend) een kijkje op de online vergelijkingspagina van TopCompare.be zodat u alle informatie ter beschikking hebt.

Hoe Beobank contacteren?

De bank staat altijd klaar voor haar klanten, zelfs buiten de openingstijden van de kantoren. Het personeel staat u altijd bij met oplossingen om uw rekeningen en kaarten te beheren, maar ook bankieren vanop afstand is mogelijk. Beobank is online 24/24 en 7/7 toegankelijk via computer, tablet of smartphone (Beobank Mobile). Dit maakt het mogelijk om uw rekeningen verbonden aan uw Beobank Visa of Beobank MasterCard te beheren en alledaagse banktransacties uit te voeren wanneer u maar wil. Voor vragen staat het Beobank Service Center steeds voor u klaar. Tijdens de werkuren zijn de Beobank medewerkers steeds beschikbaar voor u, maar ook buiten deze uren is het mogelijk om antwoorden op uw vragen te krijgen via een geautomatiseerde voice dienst, 24/24 en 7/7. Daarnaast bestaat er ook het Beobank Alert dat u via sms of e-mail waarschuwt wanneer er verdachte transacties met uw kaart zijn gedaan.

Hoe vraag ik een Beobank kredietkaart aan?

Wanneer u graag een Beobank Visa of Beobank MasterCard wilt aanvragen, kan u langsgaan bij een kantoor of deze direct online aanvragen via het invullen van het aanvraagformulier met uw persoonlijke en financiële gegevens.

Waarom Beobank?

Beobank wil geen dure bank zijn, noch een goedkope. De bank staat op de markt gekend als gemiddeld qua prijszetting. Er was een radicale verandering in de positie van de bank sinds de bank deel ging uitmaakten van de groep Crédit Mutuel Nord Europe (CMNE). Toen Beobank nog Citibank Belgium heette (tot 2013) was de bank eerder gefocust op producten en minder op haar klanten. Vandaag is de bank een algemene retailbank die in alle strategieën de behoeften van de klant centraal stelt.

Een winnende strategie, volgens onderzoek in 2014. Beobank werd toen verkozen werd als tweede beste bank van België. In 2015 werd een klanttevredenheidsonderzoek afgenomen door GfK (een onafhankelijk onderzoeksbureau). Dit onderzoek liet zien dat de gemiddelde klantentevredenheid van Beobank 81% is. De bank scoorde het beste bij ‘ontvangst bij de kantoren’ met weliswaar 87%, dit dankzij het sympathieke personeel dat een flexibele en snelle service biedt. Hetzelfde geldt voor het contact met het Beobank Service Center dat een tevredenheidscore kreeg van 84%. Tot slot kreeg het aanbod van producten ook een eervolle score van 83% tevredenheid. De digitale kanalen Beobank Online, Selfbanking en Beobank Mobile worden ook steeds populairder met respectievelijke scores van 8,4/10, 8,3/10, en 9,1/10. Het GfK-onderzoek wijst op het positieve beeld dat de klanten hebben over Beobank. 83% van de klanten laat weten nooit de intentie te hebben gehad om te veranderen van bank en 82% zou zonder twijfelen Beobank adviseren aan zijn/haar vrienden.

provider-cc.spinner.text

Vind je de kredietkaart waar je naar op zoek bent niet?
Welke kredietkaarten wilt u vergelijken?